2013. április 20., szombat

Angol verés könnygázzal

... avagy Ferencváros-Millwall.

A bajnoki cím után következhetett a Bajnokok Ligája szereplés. Első fordulóban gyenge játékkal, és egy kis szerencsével kivertük az FK Tirana csapatát egy kint 3-2-es győzelemmel Huszti Szabolcs vezérletével, majd hazai pályán 1-0-ra nyertek az albánok. A mérkőzésen Szűcs Lajos nagyon fontos tizenegyest hárított, aminek köszönhetően készülhettünk a következő fordulóra, ahol a cseh bajnok, Sparta Praha volt az ellenfelünk. Az első mérkőzésen pont egy cseh csatár, Robert Vágner góljával nyertünk 1-0-ra, majd Prágában a Sparta nyert rendesjátékidőben 1-0-ra. Majd a hosszabbításban még egy gólt szereztek, amivel kiharcolták a BL-be jutást. Még mindig előttem van Aleksandar Bajevski hatalmas ziccere, amit ha belőtt volna, akkor másképp nézett volna ki a BL főtáblája. Ehelyett készülhettünk az UEFA kupa sorsolására.
A sors az utunkba az angol másodosztályú Millwallt sodorta, akik az ezt megelőző szezonban FA kupa-döntőt játszottak Cardiffban a Manchester United ellen. Mivel a Vörös Ördögök a Bajnokok Ligájában indultak, így a Millwall megkapta az esélyt, hogy a kupagyőztes jogán indulhasson a második számú európai sorozatban.
Az első meccsen kemény küzdelemben 1-1-es döntetlenre végeztek a csapatok, majd jöhetett a visszavágó, 2500 habzószájú angol fanatikussal. Már napközben a városban is voltak összecsapások, a magyar és az angol szurkolók között. Direkt nem emelem ki, hogy Fradi szurkolók, mert a pletykák szerint kispestiek is benne voltak a "buliban".
Ezen az estén apámtól indultam a meccsre, mivel későn kezdődött, s végződött, másnap meg a gimisek iskolába mennek. Apám pedig közel lakik a Fradi-pályától.

Jó egy órával mérkőzés előtt érkeztem meg a Népligetbe. A metróállomás peronján majdnem elfogott a hányinger, hiszen elég furcsa szag csapta meg az orromat. Később tudtam meg, hogy ez az a hírhedt könnygáz, amiről annyit hallottam a TV-ben. A stadiont teljesen körbekordonozták, így csak az úttesten tudtam elindulni a szektor felé, majd következett egy sprint a forgalmon át a buszpályaudvarra, mivel ismét elsült egy könnygázgránát. Jó 5 percig vártam bent a váróban, amikor ismét elindultam a beléptetőkapuk felé. Ekkora sort ritkán láttam beléptetésnél, jó 20 percet kellett várnom arra, hogy egyáltalán beléphessek a stadionban.

Az ötös szektor alján foglaltam helyet, és hiába könyörögtek a leülésért, a kispadok miatt nem láttam a meccset, így a meccs 90%-ában állnom kellett. Aztán az egész stadion talpon volt, amikor Tőzsér Dániel középre tekerését Rósa Dénes csúsztatta az Arsenaltól kölcsönben itt szereplő Stack kapujába. Majd nem sokkal később Sorin Botis kapufája után sípolt a bíró. Mindenki nézett a másikra, hogy itt mi van? Majd mikor láttuk, hogy ünnepelnek játékosaink, mindenki elkezdte ölelgetni a másikat, hiszen a holland játékvezető, Braamhaar gólt ítélt asszisztense jelzése alapján. Tombolt az Üllői úti Stadion, mindenki eufóriában! Majd amikor Robert Vágner toporgott a tizenhatos előterében, elrúgta a labdát, s már amikor megpattant a védőn emeltem az ökleimet a magasba, hiszen már éreztem: ebből csak gól lehet. Az is lett! 3-0-ra vezetünk az FA kupa-döntőse ellen, akit csak a Manchester United tudott megverni! Az első félidő végén érkezett egy józanító pofon, amikor az egykori Chelsea-sztár, - legenda, Dennis Wise talált be Szűcs Lajos kapujába. De én ekkor arra tippeltem, hogy itt már nem lehet más, mint kiütéses Fradi győzelem! Meg nem állunk hatig! Apámat is felhívtam, aki otthon nézte a meccset a TV-ben, és ő is csak áradozni tudott a csapat játékáról, meg a meccsről. Hogy ez miért is nagy szó? Apám a legkritikusabb szurkolója a Ferencvárosnak! Ő még a sima 5-0-ás meccsen is talál hibát a csapat játékában.

Vártuk a második félidőt. Amikor megjelentek játékosaink, hatalmas tombolás kezdődött. Majd nem az a játék következett amit várt a 15 ezer néző. Az angol oroszlánok beszorítottak minket, a levegőben lógott az angolok újabb gólja. Szerencsére ezt nem lőtték be, de nekünk még lett volna rá lehetőségünk, főleg az utolsó perces kontratámadás során, amikor Lipcsei Péter tekert centikkel a kapu mellé. Pedig az milyen szép lezárása lett volna a meccsnek! Így az eredmény nem változott, 3-1-re nyert a Ferencváros, s jutott az UEFA kupa csoportkörébe.


Ott is szépen szerepeltünk, hiszen 5 csapatból a 4. helyen végeztünk.
A Feyenoord ellen egy 1-1-es döntetlen, majd Gelsenkirchenben egy papírforma győzelem a Bundesliga élcsapat, Schalke 04 ellen. Hazai pályán következett egy balszerencsés vereség a Basel ellen, majd végül a skót Hearts of Midlothian meghajolt előttünk. Így is egy szép európai őszt teljesített a Fradi, s reménykedtünk a régi szép idők visszatérésében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése