2013. április 20., szombat

Kupadöntő 2003

Vagyis első meccs a Puskásban, és első címünneplés a Fradival.

2002/2003 egy felemás szezon volt a Ferencváros életében. Megerősödött csapat, hatalmas vágyak. Ekkoriban már leszállóágban volt csapatunk, hiszen az MTK egyre jobban jött föl ránk, Debrecenben meg csak egy döntetlenre voltunk képesek. De ekkor még nem vártuk azt, ami ezek után következett. De egy remek kupamenetelésnek köszönhetően vártuk az 1995 utáni újabb sikert.
Még a meccs napján iskolából hazafelé tartva gondoltam úgy, hogy benézek a Puskás Ferenc stadion felé, és megveszem a jegyemet az esti kupadöntőre. Szerencsére anyáék még ekkor 14 éves fejjel kisegítettek, de nagy nehezen. 3000 Forintba került a belépő oldalra, hiszen az intésükre még nem igen mertem a táborba menni, meg én is láttam a TV-ben a felvételeket. Ez volt az első Fradi-meccs, amire egyedül engedtek ki, már alig vártam. Gondolkoztam hogyan tudok eljutni oda. Mivel a Dózsa György úti bejáratnál engedték be a zöldeket, így úgy döntöttem, hogy a 7-es busszal megyek. Mikor odaértem a KSI központhoz, arrafelé kezdtek el gyülekezni a debreceniek. Én még ekkor nem is sejtettem, hogy van hely, ahol minket jobban utálnak, mint Újpesten. Ekkor jöttem rá, hogy ezt a helyet úgy hívják, hogy Debrecen megyei jogú város. Ekkor éppen a kiesés és NB1-be visszavásárlás utáni felszálló ágban jártak, még annyi bajnoki címük volt, mint az én havi bruttójövedelmem, ha anyáék segítségét nem nézzük, de készültek a sorminta folytatására, hiszen 1999 és 2001 után ismét kupagyőzelemre készültek a hajdúságiak. De mi másképp gondoltuk.
Közel 5-7 ezer Fradista töltötte meg a Puskás Stadion nyugati oldalát, a Hajdúságból közel 3000-en érkeztek. Később a TV ismétlésén néztem, hogy a mérkőzést közvetítő Sport 1 kommentátora, Ágai Kis András agyondicsérte a debrecenieket.

A bemelegítés során a ferencvárosi B-közép egy feliratot emelt a magasba a debreceniek irányába: "Parasztok! Ha TI itt vagytok, ki eteti a disznókat?" Ennek felkerülésekor a teljes Fradi tábor hatalmas nevetésbe kezdett, s zengett zúgott az Éhes a disznó kezdetű dalocska.
Majd elkezdődött a mérkőzés, és az első gólra az első félidő végéig, a 43. percig kellett várni, amikor Vukmir adott rosszul haza Szűcs Lajoshoz, aki rosszul vette át a labdát, majd az a hálóba gurult. 1-0-ra vezetett a Debrecen ezzel a komikus góllal. Én meg hirtelen nem értettem, hogy mi van. Nem akartam elhinni, hogy ez megtörténhetett. De nem csak rajtam látszódott ez, az összes környékemen lévő Fradista döbbenten nézett, hogy ez mi volt. Majd jött a félidőt jelző sípszó. A második félidőben már jobban játszott Garami József által feltüzelt csapatunk, és Tököli Attila megfordította számunkra a mérkőzést. 2-1-re megnyertük a találkozót, és hatalmas eufóriába kerültünk. Kezdődött az ünneplés, mindenki a kerítéseken, a gyerekeket meg engedték be a gyepre ünnepelni. Majd a tömeg a stadion felé indult. Én még ekkor 14 éves fejjel, azt se tudtam mi következik, s a tömeggel ellentétben a metró felé mentem, és elindultam hazafelé.

Ekkor sem én, se senki nem tudta elhinni, hogy a 19. kupagyőzelem után ne legyen meg az idényben a 28. bajnoki cím. Sajnos tévedtünk. Az MTK ellen egy 0-0-ás döntetlent játszottunk a Hungária körúton, majd hazai pályán egy hatalmas pofon a Siófoktól. Ezen a meccsen is kint voltam, és szinte biztos voltam a győzelemben. Csak erről a meccsről annyira fáj beszélni, hogy inkább nem is folytatom. Utána egy 0-0-ás derbi, majd a győri 2-0-ás győzelem után pontegyenlőség az MTK-val, akik az utolsó fordulóban nyerni tudtak Újpesten, de mi sajnos nem tudtuk ismét legyőzni a Debrecent, hiába tombolt 15 ezer fanatikus a stadionban. Én ezt a meccset Hajdúszoboszlón néztem osztálykiránduláson, de annyira dühös voltam a lefújás után, hogy azt se tudtam mi történt. Csak másnap, itthon értesültem a balhéról.
Napokig, el sem akartam hinni, hogy ez egyáltalán valaha megtörténhetett. Ekkor anyáék eltiltottak a meccsre járástól, egy darabig számomra is csak a TV maradt. Elég nehéz időszak volt ez az életemben. De valahogy túléltem.
A kép illusztráció (www.magyarfutball.hu-ról származik)

Út a győzelemig:
Pápai Termál FC (II.o.) - Ferencváros 2-3 (hosszabbítás után)
Kaposvár (II.o.) - Ferencváros 1-1 (tizenegyesekkel 1-4)
Ferencváros - Zalaegerszeg 2-0
BKV Előre (II.o.) - Ferencváros 1-2
Ferencváros - Debrecen 2-1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése