2016. július 23., szombat

Magyar futball-láz: ennél jobban nem lehetett csillapítani...

Még augusztusra se lapoztunk a naptáron, de már csak egy csapatunk van talpon a nemzetközi kupákban. Hihetetlen mélységben van a magyar klubfutball. Mi történt csapatainkkal?
A fotó csupán illusztráció

2016. július 23., szombat van. Már csütörtök óta fogalmazom magamban gondolataimat, de csak most tudom leírni, hiszen most kerültem ismét Internet-közelbe. A Ferencváros csúfos kudarcát már kiveséztem, de azóta kizúgott a Debrecen és hasonlóan tett az MTK.
A fotó csupán illusztráció

Kezdjük a XXI. század legsikeresebb magyar csapatával. A Loki megkapta az Európa Liga-selejtezőjének 2. fordulójában a Torpedo BelAZ Zsogyino gárdáját. A fehérorosz bajnokságról nem sok információnk van, de azt az elmúlt években is láttuk, hogy csapataink a BATE ellen mindig pariban voltak, még a gyengébb passzba került Videoton is elkaphatta volna a tavaszi formájában az évek óta a Bajnokok Ligája főtábláján szereplő boriszovi alakulatot. Úgy gondoltuk - mi, magyar drukkerek -, hogy talán a DVSC továbbjutása lehet a legbiztosabb. Igaz, az odavágót nem láttam, mivel éppen Felcsútra tartottam a Videoton Csukaricski elleni meccsére, de nem lepődtem meg, hogy az a hír érkezett a Nagyerdei Stadionból, hogy a 2. percben már vezettek a hajdúságiak. Barátunk, aki nem tartott aznap velünk a tv előtt ülve tájékoztatott minket a történésekről. Döbbenten hallottuk, hogy Kondás Elemér brigádja 2-1-es vereséget szenvedett. "Tudósítónk" mondta, hogy a debreceniek szinte úgy játszottak, mint akik maguk ellen fogadtak. EIsmétlem, nem láttam a meccset, így az első meccs alapján nem vádolok meg senkit!
A visszavágót már a tv előtt tudtam végig nézni és döbbenet volt nézni azt, hogy Szakály Péterék birtokolják a labdát, de a tizenhatosokhoz érve elfogyott a tudomány. A támadók elfelejtettek lőni, passzok sorra pontatlanok voltak. A futball íratlan törvénye, hogy ilyenkor mindig az ellenfél szerez gólt. Meg is történt Gyemidovics által. Ezt a csapatot a Debrecennek több góllal kellett volna vernie. Vajon mi történt? Talán lehetséges, hogy meglátogattak néhány lottózót a játékosok? Vagy pocsék a Vasutasok sportpszichológusa? Baráti társaságunkban sokszor szóba kerül a DVSC, többször elmondtam, hogy szerintem a kispadon gyengék. A piros-fehéreknek volt egy nagyon jó edzőjük, aki magyar szinten is kimagasló volt, Herczeg András. Visszavonulása óta Zdenek Scasny féle félrenyúlást követően Kondás Elemér foglalja el a vezetőedzői pozíciót. Hiába a két bajnoki cím (ebből az egyik veretlen), de a "Kopasz teknőcöt" (Véber Gyuri után szabadon :-) ) nem tartom jó trénernek. A 2014-es bajnoki cím alatt ezt alaposan megfigyeltem. A Debrecen mást se csinált, csak védekezett és esetleg egy kontrából betalált. Az egyik akkori aranyt én Fortunának adnám. De nemzetközi szinten Kondás nem tud olyan sikereket felmutatni, mint Herczeg. Pedig a keret magja nem változott azóta se. Kondás képességeiről legfőképp a tavalyi, Sutjeska Niksic elleni Európa Liga-selejtező visszavágó tanúskodik. Ha én lettem volna a klubvezető, gondolkodás nélkül szerződést bontottam volna vele, hiszen a csapat majdnem 3-0-s előnyről bukta el a továbbjutást.
Azon pedig lehet vitázni, hogy vajon melyik lehet a nagyobb égés. A Lokié, vagy a Fradié? Én az utóbbira voksolok, hiszen Budapest IX. kerületében szinte minden adott egy főtáblás szereplés eléréséhez. SZINTE! Most láttuk, hogy az a kis darab mekkora tényező volt.
A fotó csupán illusztráció
Csütörtökön nem csak a Debrecen, hanem az MTK Budapest is búcsúzott a nemzetközi porondtól. Ha lehet ilyet mondani, az ő búcsújuk még bocsánatos. Ellenfelük, a Qäbälä tavaly csoportkörbe jutott az Európa Ligában, nem kisebb csapat, a Panathinaikosz play-offbeli búcsúztatásával. Hiába Azerbajdzsánból érkeztek, sokan lenézték őket. Én a három EL-es csapat közül természetesen a kék-fehéreknek adtam a legkevesebb sanszot. Ők legalább megpróbálták felvenni a kesztyűt, látszólag utolsó csepp erejükig küzdöttek az esélyesebb ellenféllel szemben. (Ha ezt megtette volna a Debrecen és a Ferencváros!)
A gyirmóti albérletben elszenvedett vereség után szinte már sanszot sem adtam volna Teodoru Vaszilisz gárdájának, mikor pedig a bírói küldést megláttam, akkor annyit se. Török bíró Bakuban, azerbajdzsáni ellenféllel szemben. Ez olyan, mintha egy fradista román színeket képviselő székely bíró fújt volna egy Ferencváros-Slovan Bratislava meccset. A győri 1-2 után Bakuban is 2-0-ra nyert az MTK ellenfele. Újabb kiesés. De ez talán még megbocsátható.

Legalább a Videoton megmentette a magyarok becsületét, amennyire lehetett. A fehérváriak a felcsúti 2-0-s győzelem után Belgrádban 1-1-es döntetlent játszottak a kiesésüket nehezen viselő Csukaricskivel szemben. "Kiskokóék" a következő körben a dán FC Midtjylland ellen mérkőznek meg, amely mondani sem kell, jóval esélyesebb a Vidinél. Hacsak azt nézzük, tavasszal az Európa Liga egyenes kieséses szakaszában hazai pályán a Manchester United ellen is sikert arattak. De ugyanezt mondtam négy éve, mikor a Trabzonspor ellen játszottak és végül bejutottak a főtáblára. Cáfoljanak rám ismét!


Akiknek pedig el kell gondolkozni bizonyos dolgokon, az tegye meg sürgősen! Vajon miért forronganak a drukkerek Budapest IX. kerületében, vajon miért kong az ürességtől a Nagyerdei Stadion? (a La Fiorita elleni meccs (előtt és óta) alig 2000-en járnak Debrecenben mérkőzésekre)
Reméljük a Videoton megvédi a becsületünket! HAJRÁ, MAGYAROK!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése