2013. szeptember 29., vasárnap

Igazságot az ártatlanoknak!

Lezajlott egy derbi, egy kisebb szektorbontással: a bejelentett hírek szerint a tetteseket egy évre kitiltották a stadionból. A meccs után meg a futópályán ünnepelték a szurkolók a játékosokat, amelyért az elnök szerint nem jár kitiltás. Vagy mégis?

Mielőtt bárki megbélyegezne a következő sorokért, megjegyezném: nem vagyok ultra, nem vagyok huligán. Nem azért járok meccsre, hogy balhézzak, hogy kárt okozzak a csapatomnak. Egy átlagos szurkoló vagyok a sok közül, aki szinte minden mérkőzésen ott van. Nem török-zúzok, buzdítom és éltetem a csapatomat.
Tegnap egy olyan dolog történt, ami ismét megossza a Ferencváros táborát, és túl ment minden határon.

Mint ismert, a Ferencváros-Újpest rangadó közben kb. 20 ember bedöntötte a kordont, és betért a pálya területére. Erre úgy válaszolt a klub, hogy a tetteseket egy évre kizárta az FTC hazai és idegenbeli mérkőzéseiről. Ezzel nincs is semmi gond, aki csak ezért jár a meccsre, azoknak nincs helye a stadionban. Nem azért járok én se, hogy csak fejbe kólintsanak. 

De nem is ez a felháborító. Eljött az egy héttel későbbi Puskás Akadémia elleni találkozó, ami előtt az egyik biztonsági őr ott állt a székesfehérvári létesítmény bejáratánál és nézte az érkező szurkolókat, kezében egy mappával, amelyen fényképek voltak láthatóak. Gondoltam, csak így akarják kiszűrni azokat, akik múlt héten a 85. percben beindultak. Sajnos tévedtem. Olyanok is stadionon kívül maradtak szurkolói kártyát bevonva, akik csak az elnök által eufóriának betudott részen ünnepelték a játékosokat a rekortánon. Volt akit a bent terjengő pletykák szerint csak rámutatásra tiltottak ki, mint a móri Fradistákkal együtt érkező első meccsére kilátogató buszsofőrt. Sajnos utóbbi nem csak pletyka.
Még én is közéjük kerülhettem volna, annak ellenére, hogy a helyemen, a H szektorban ünnepeltem a találkozó végén. Én is nagydarab vagyok, könnyen közéjük kerülhettem volna, mint a klubnak kárt okozó huligán.
Ezen információk után a szurkolói csoportok közölték, hogy ezen a meccsen nem terveznek szurkolni, tiltakozásul még a zászlók is lekerültek a kerítésekről. 

A mérkőzésen megint nagy volt a feszültség. Játékosaink szinte csak szenvedtek a pályán, a lelátón meg nagy volt a megosztottság. Volt, aki tényleg szurkolni szeretett volna, de a többségnek kedve nem volt, köztük nekem se ezek után, bármennyire is szeretem a csapatomat.
A többség meg már tényleg félhet ezek után, hogy ha egy rossz szót is szól, már nem járhat szurkolni.

Van aki a tábort így bűnözőnek állítja be, hogy miért állnak ki az ilyenek mellett? Nem a huligánok mellett kell kiállni, hanem azok mellett, akik tényleg semmi rosszat nem követtek el a hivatalos közlés szerint. Vagy politikus elnökünk a fajtájához megfelelően cselekedett, vagyis hazudott?  Vagy csak a Fradi Security önkényesen kezdett el kitiltani embereket?

Nem ez az első ilyen húzásuk, amikor bűnözőként kezeltek minket. Győrben rendezett hazai meccseink egyikén, csak a közeli boltba akartam elmenni 30 fokban egy üveg ásványvízért, hogy ne szomjazzak a vonaton. Válaszul a vezető koordinátor, vagy hogy is nevezzem, ki akart rángatni a tömegből, és megverni, mert ezt megmertem kérdezni, hogy most miért szomjazzak még több, mint két órát a tűző napon, meg a szauna meleg kocsiban? Még, hogy a szurkolók miatt nem járnak meccsre Magyarországon! Ugyanez az ember, az állomásnál egy másik fanatikussal is eljátszotta ezt. 

 De most mit kéne csinálni a tábornak? Behódolni az MLSZ akaratának és üres lelátó előtt rendezni a meccseket, nyitott kapuknál? Ezzel leginkább a csapatot büntetnénk, nem a vezetőséget. Többeknek igaza van abban, hogy most bármit megtehetnek, meg ha az ártatlanok kitiltásra kerültek, akkor mi is egy kórusos "Bazmeg!" elkiáltása miatt. 
De tényleg támogassuk azt az elnököt, aki a nyilvánosságnak hazudott, miszerint a mérkőzés utáni ünneplők nem részesülnek megtorlásban? Ezzel a lépésével Kubatov Gábor hatalmas hibát vétett, s háborút kezdett a szurkolók ellen. Pedig a klub milyen büszkén mutogatja a lelátói képeket, micsoda fergeteges szurkolás van. Olyat akarnak, mint Dortmundban? Akkor az ártatlanokat ne tiltsák ki!
Ha valaki tényleg tör-zúz a stadionban, annak tényleg semmi keresnivalója nincsen. Akik meg tett nélkül kerültek tiltólistára, azoknak szolgáltassák vissza postán a szurkolói kártyákat, kérjenek tőlük nyilvánosan, a sajtó szeme láttára, ha kell szakíttassák meg a Sport TV adását a sajtótájékoztató miatt, de kérjenek elnézést! Emellett térítsék meg a felesleges utazással kialakult anyagi kárukat, beleértve a meccs jegyének megvételét!

Lehet mondogatni, hogy: "én nem balhézni járok a meccsre, békés szurkoló vagyok és ezek meg csak hülyék", de bármikor minket is elővehetnek ezek után. Aki manapság az előbb említett módon gondolkozik, arról el is mondhatjuk, hogy nem jár meccsre, nem ismeri a körülményeket. A fotelből én is kényelmesen megmondanám a magamét, csak én hétről-hétre ott vagyok a meccsen, ismerem az embereket, tudom miről van szó. Megtapasztalom a hatalmas rendőri készenlétet turistaként, vagy amikor az érkező családokat fújják le, mint Debrecenben. Amikor az átlagos szurkolót próbálja provokálni a rendőr, mert unatkozik és valahogyan le akarja foglalni magát.
Lehet mondani, hogy a görögtűz be van tiltva. De ez addig nem bűncselekmény, amíg nem a pályán landol, fejbe találva az ellenfél játékosát, vagy ne adj Isten a játékvezetőt. Vagy osztják egyesek az MLSZ véleményét és félnek tőle a családos emberek? Kérem! Ez mindenhol egy labdarúgó mérkőzés tartozéka, csak itthon megy miatta a hiszti, főleg felsőbb körökben, ahol nagyon kellene a pénz, így a klubokon hajtják be. Lehet még említeni az ellenfél gyalázó dalokat is, amelyekre szintén lép a szövetség. Az interneten mindig megmondják a magukét az emberek, de a meccsen persze a három gyermekével érkező apuka is teliszájjal csak ezt üvölti, s többeknek még azt is fájdalmas kiordítani, hogy "Hajrá Fradi!" Akkor miről is ugattok, hogy a tábor a hibás?

Bővebb közlést a jövő héten adnak ez ügyben a szurkolói csoportok, hogy mi lesz a további lépés. De én továbbra is ezt mondom, ha most visszavonulunk, akkor az MLSZ elnökségében jön a pezsgődurrantás. 
Itt az idő megmutatni nekünk, hogy bármit tehetnek, mi elpusztíthatatlanok vagyunk! Közben meg a népligeti Fradi-székháznál, az Labdarúgó Szövetségnél, vagy pedig a stadionban, de harcolni kell az ártatlanok igazságáért. Mert ahogy a politikai kiírásoknál is tudjuk: stadionon kívül nem érünk el semmit! A lelátón több hangunk van! HAJRÁ FRADI!!!
Igazságot az ártatlanoknak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése